Skapa en goodiebag
När du väl bestämt dig för vilka typer av plagg som bäst passar ditt företag, och även listat ut hur den grafiska profilen på kollektionen ska se ut, så är det förstås hög tid att börja fundera över hur ni faktiskt ska dela ut era nya profilkläder.
Ska de uteslutande delas ut till företagets egna anställda, är tanken att ni ska ha med er dem som gåvor till potentiella nya kunder under olika typer av event, ska de skänkas bort under kundmöten eller har ni helt enkelt inte tänkt så långt ännu?
Ja, möjligheterna för vad profilkläderna kan användas till är många, och även om man har bestämt sig för ett scenario och en målgrupp, exempelvis mässor och potentiella kunder, så är det inte alltid glasklart hur man ska paketera sin nya give away.
Ställer man ut några representanter för företaget med en hög av t-shirts, och så får de dela ut dem till alla förbipasserande mässbesökare? Lottar man ut profilkläder i någon typ av tävling i sin monter?
Ger man alla som tar sig tid att pröva någon av era produkter en mössa med ert företags logotyp? Ja, möjligheterna är som sagt närmast oändliga, och det finns många olika tankar och strategier för hur man bäst får användning för sina profilkläder.
Dela ut en goodiebag!
Ett väldigt trevligt sätt att paketera profilkläder, framförallt om man har tagit fram och tryckt upp flera olika typer av plagg, är att låta dem utgöra delar av en goodiebag. Goodiebagen kan innehålla uteslutande olika typer av profilkläder, eller så kan de bara vara ett inslag bland andra typer av give aways.
Kanske finns där också någon form av produktkatalog eller ett reklamblad av något slag. När det kommer till en goodiebag och vad man ska fylla den med så är det bara din fantasi som sätter gränserna!